Artiklid

Tööinspektsioon kontrollis 75 ehitusplatsi. Sihtkontrolli käigus avastati 68 rikkumist ning rikkumiste kohta tehti 20 ettekirjutust. Vaid 36% kontrollitud ehitusplatsidest oli töö ohutult korraldatud.

Tööinspektsiooni sihtkontrollide eesmärgiks on suurendada teadlikkust erinevates töökeskkonnas esinevatest ohtudest ja nende ärahoidmise võimalustest. Seekord olid tähelepanu all ehitusplatside alltöövõtjate töökorraldus ja tööohutus.

Sihtkontrolli käigus kontrolliti ohutu töö koordineerimist ja jälgimist ehitusplatsil ning tööohutusplaani vastavust tegelikule olukorrale. Samuti kontrolliti, kas tööohutusplaani on tutvustatud alltöövõtjatele ning alltöövõtja alltöövõtjatele.

Igale ehitusobjektile oli koordinaator küll määratud, kuid kuuel ehitusplatsil ei täitnud nad oma ülesandeid, sest viibisid eemal - kas puhkusel või teisel objektil. Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja Apo Oja sõnul on lubamatu, et koordinaatorile määratakse mitu objekti, sest ta peab otseselt vastutama töötervishoiu ja tööohutuse nõuete täitmise eest. „Koordinaator ei saa samal ajal olla korraga nii Narvas kui ka Jõhvis ehitusobjektil ning jälgida tööohutusnõuete täitmist,“ sõnas Oja.

75 kontrollitud ehitusplatsist 13 ehitusplatsil ei olnud koordinaator alltöövõtjatele tööohutusplaani tutvustanud ja kuuel oli koostamata tööohutusplaan. Paraku näitab kogemus, et just taolise hooletu suhtumise tõttu tööõnnetused tihtipeale juhtuvadki.

27 ehitusplatsil polnud ühtegi rikkumist. Maakondade lõikes ei avastatud ühtegi rikkumist Põlva-, Tartu- ja Valgamaal. Sihtkontrolli käigus külastati kõiki maakondi, välja arvatud Hiiu- ja Jõgevamaad.

Heelia Sillamaa
reporter

Igal kevadel seisavad tuhanded noored silmitsi eriala valikuga – mida edasi õppida, et tagada endale amet, mis pakuks piisavalt eneseteostust, väga head palka, kuid samas ka rohkelt vaba aega? Neid kriteeriumeid täidab näiteks lennujuhi amet, mida saab õppida kohe pärast keskkooli lõpetamist ning ameti saab selgeks vähem kui aastaga.

«Lennujuhi amet ei ole näiteks IT, juura või majandussektori ametite kõrval eriti tuntud. Ekslikult arvatakse ka, et tööle asumiseks on tarvis eelnevalt pikalt lennundusega seotud olla. Tegelikult toimub lennujuhtide väljaõpe kuni kaheksa kuu jooksul, millele järgneb praktika lennujuhtimistornis. Nii õppetöö välismaal kui ka praktika Eestis on seejuures tasustatud. Töö iseloom on väga spetsiifiline ning kuigi meil on palju nõudeid, on igapäevane töö suhteliselt vaba ja põnev,» selgitas lennujuht Üllar Salumäe.

Edasi loe majandus24.postimees.ee

Majandus24

Töökohalt lahkumine ei ole kindlasti mitte kerge otsus, kuid edukate juhtimisõpikute autori Suzy Welchi sõnul on olemas üks lihtne küsimus, millele vastamine aitab üllatavalt hästi õige otsuseni jõuda.

Welch ütles CNBCle antud intervjuus, et enne lahkumisavalduse sisse andmist tuleks endalt küsida, millal ma viimati töö juures midagi esimest korda tegin?

Edasi loe originaalis majandus24.postimees.ee

Majandus24

Maailma ühe suurima riskifondi, Bridgewateri asutaja Ray Dalio tõi CNBCle antud intervjuus välja kolm kõige olulisemat omadust, mis tema arvates tulevikus inimestel olema peaksid, et nad edukad oleksid.

Edasi loe originaalis majandus24.postimees.ee

Marge Väikenurm

Noorte alahindamine nende nooruse pärast on ebaõiglane ja näitab ütlejat halva nurga alt, leiab ajakirjanik Marge Väikenurm.

See ei käi ainult kellegi nooruse kohta. Karmi hinnangu saavad ka keskealised, kes jäävad tööturule noorematele jalgu. Sama ebaõiglane. Või kui idufirma juht muigab üleolevalt vana koolkonna ettevõtjate üle. Ja vastupidi.

Näide. Panin hiljuti kirja artikli, kus üks inimene otsustas teise saatuse üle – oli kriitiline, karm. Teine tundis, et talle tehti liiga ja ladus lauale mitu argumenti, miks nii tunneb. Korduvalt jooksis argumendina läbi, et kritiseerija rollis olija tundus peale vaadates noor. Tundus? Seepärast on professionaalne kriitika vale? Hoopis argument nooruse kohta ei tundu tõsiseltvõetav. Seesama argument jäi loost küll välja, aga see-eest kummitama

Edasi loe originaalis aripaev.ee